El recuerdo de una mirada Superficie de una imagen fílmica
Main Article Content
Abstract
Downloads
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
Bergson, H. (1900). Materia y memoria. Madrid: Victoriano Suárez; Fernando Fe.
Bergson, H. (2008). Le possible et le réel. En La pensée et le mouvant. Paris: PUF.
Bruno, G. (2014). Surface. Matters of Aesthetics, Materiality, and Media. Chicago; London: University of Chicago Press.
Deleuze, G. (1986). La imagen-tiempo: Estudios sobre cine 2. Barcelona: Paidos. doi:8475093175
Deleuze, G., y Guattari, F. (2002). Mil mesetas. Capitalismo y esquizofrenia. Valencia: Pre-textos.
Elsaesser, T., y Hagener, M. (2010). Film Theory. An Introduction Through the Senses. New York; London: Routledge.
Ffrench, P. (2005). The Memory of the Image in Chris Marker’s La Jetee. French Studies, 59(1), pp. 31-37. doi:10.1093/fs/kni066
Godard, J., Kast, P., Rivette, J., y Rohmer, E. (1999). Table ronde sur Hiroshima monamour d’Alain Resnais. En de Baecque, A., y Tesson, C. (Eds.), La Nouvelle Vague (pp. 36-62). Paris: Cahiers du Cinéma.
Jeong, S.-h. (2012). The Surface of the Object: Quasi-Interfaces and Immanent Virtuality. En Martin-Jones, D., y Brown, W. (Eds.), Deleuze and Film. Edinburgh: Edinburgh University Press.
Kilbourn, R. J. A. (2014). Memory and Film. En Branigan, E. y Buckland, W. (Eds.), The Routledge Encyclopedia of Film Theory (pp. 279-284). London; New York: Routledge.
Kilbourn, R. J. A. (2011). Cinema, memory, modernity. New York; London: Routledge.
Kuhn, A. (2011). What to do with Cinema Memory En Maltby, R., Biltereyst, D., y Meers, P. (Eds.), Explorations in new cinema history. Approaches and case studies. Oxford: Wiley-Blackwell.
Marker, C. (1962). La jetée [Film]. France: Argos.
Morey, M. (2009). Ver no es hablar. Cinco apuntes para una reflexión, con una postdata. Minerva. Revista del Círculo de Bellas Artes, IV época(12), pp. 39-42.
Muñoz, G. (En prensa). En el reino de las apariencias. Sobre la cosmología. En Álvarez Solís, Á. (Ed.), Ontología de las superficies. Ensayos averroístas sobre Emanuele Coccia. Ciudad de México: Universidad Iberoamericana.
Perniola, I. (2003). Chris Marker o Del film-saggio. Torino: Lindau.
Rancière, J. (2005). La fábula cinematográfica: reflexiones sobre la ficción en el cine. Barcelona: Paidos.
Resnais, A., y Duras, M. (1959). Hiroshima, mon amour [Film]. France, Japan: Argos Films.
Zalewski, D. (2001). Going Sweet and Sentimental Has Its Rewards. The New York 103 Times, p. 13 [En línea]. https://www.nytimes.com/2001/10/28/movies/filmgoing-sweet-and-sentimental-has-its-rewards.html