The warrior's picture on the mural "La fusión
Main Article Content
Abstract
The objective of article is to carry out one analysis iconographic – iconologic of the work “the fusion of two cultures” of painter Jorge González Camarena. The intetion is to prove if the attire of the warriors in the paint to correspond to the attire original. With base a the sources archaeologics more exactand and to contextualize that representations of the images. The article pretend to give one answer accurate in relacion on the sources archaeologics y ant not only with thah sources historics.
Downloads
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
References
Cervera, M. (2005). El Sistema de Armamento entre Los Mexicas. Revista Arqueología Mexicana, 12 (70).
Cervera, M. (2007). El armamento entre los mexicas. Madrid: Instituto Histórico Hoffmeyer.
CONACULTA. (1996). Jorge González Camarena: Antología. México: CONACULTA-INBA.
Ibarra, M. (2015). Aplicación del arte de la guerra en el México Prehispánico. Congreso Nacional de Historia Militar a través de los Archivos Históricos. México: Secretaría de la Defensa Nacional y Dirección General de Archivo e Historia.
Johansson, P. (2019). El agua y el fuego en el mundo náhuatl prehispánico. Revista Arqueología Mexicana, 88.
López, A. & López, L. (2001). El pasado indígena. México: Fondo de Cultura Económica.
Luna, A. (1981). Jorge González Camarena en la plástica mexicana. México: UNAM.
Macías, A. (2015). Las batallas post conquista: visión histórica de sus estrategias militares. Congreso Nacional de Historia Militar a través de los Archivos Históricos. México: Secretaría de la Defensa Nacional y Dirección General de Archivo e Historia.
Magaloni, D. (1993). Técnicas de la pintura mural en Mesoamérica. Revista Arqueología Mexicana, 16.