Design as innovation axis in social economy frame
Main Article Content
Abstract
Downloads
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
References
Arfuch, L., Chaves, N. y Ledesma. M. (1997). Diseño y comunicación. Teorías y enfoques críticos. Paidós.
Ariza, E. (s.f.). Seminario de Investigación II. Propongamos. Bogotá: Fundación Universitaria del Área Andina.
Bastidas, O. y Richer, M. (2001). Economía social y economía solidaria: intento de definición. Cayapa. Revista Venezolana de Economía Social, 1(1), 1-27. https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=62210102
Berthelot, Y., Rahingo-Razafimbelo, L., Lourthusamy, A. y Lalanne, A. (2015). Introducción al Libro Blanco de la Economía Humana. (U. S. Tomás, Ed.) Revista Lebret (7), 13 - 17. https://doi.org/10.15332/rl.v0i7.1516
Botero, J. (2005). Rawls, Marx y la Justicia. En Ó. Mejía, Ó. et al. (coord.), Con Rawls y contra Rawls: una aproximación a la filosofía política contemporánea. Universidad Nacional de Colombia.
Brower, C., Mallory, R. y Zachary, O. (2009). Experimental Eco-Design: Architectura/ Fashion/ Product. RotoVision.
Chaves, N. (2002). El oficio de diseñar. Propuestas a la conciencia crítica de los que comienzan. Gustavo Gili.
Confederación Empresarial Española de la Economía Social [CEPES]. (2018). Qué es la economía social. https://www.cepes.es/social/econ_social_que_es
Design Thinking. (2017, 28 de agosto). Mapa de empatía. https://www.designthinking.services/herramientas-design-thinking/mapa-de-empatia/
Design Thinking. (s.f.). Herramientas Design Thinking. https://www.designthinking.services/descargar-herramientas-design-thinking
Hurtado, J. (2000). Investigación proyectiva. En Metodología de la Investigación Holística (pp. 325-344). Fundación Sypal.
Julier, G. (2010). La cultura del diseño. Editorial GG.
Lévesque, B. y Mendell, M. (1999). La economía social en Quebec: elementos teóricos y empíricos para el debate y la investigación. Érudit, (41), 105-118. https://doi.org/10.7202/005149ar
Manzini, E. (2015). Cuando Todos Diseñan, Una Introducción al Diseño para la Innovación Social. Experimenta Theoria https://idoc.pub/documents/manzini-ezio-cuando-todos-diseanpdf-ylygd8dw3zlm
Mealla, E. (2016, 31 de mayo). L. J. Lebret: pionero de otro desarrollo. Revista Criterio, (2425). https://www.revistacriterio.com.ar/bloginst_new/2016/05/31/l-j-lebret-pionero-de-otro-desarrollo/
Neuronilla. (2008, 16 de mayo). Scamper. https://www.neuronilla.com/scamper/
Nakata, C. (2020). Design thinking for innovation: Considering distinctions, fit, and use in firms. Business Horizons, 63(6), 763-772. https://doi.org/10.1016/j.bushor.2020.07.008
Oller, E. (2015, 22 de noviembre). Diseñando la propuesta de valor El Lienzo [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=ZCJC1hI6qWQ&t=89s&ab_channel=EugeOller
Papanek, V. (1985). Design for the Real World: Human Ecology and Social Change (2a ed.). Academy Chicago.
Pastore, R. E. (2017). Nociones básicas sobre Economía Social. En Economía Social. Nociones Básicas. Universidad Nacional de Quilmes, Buenos Aires. http://beu.extension.unicen.edu.ar/xmlui/bitstream/handle/123456789/228/Econom%c3%ada%20Social-%20Nociones%20B%c3%a1sicas%20-%20Pastore.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Paz", P. C. (2005). http://www.vatican.va. (L. E. Vaticana, Ed.) http://www.vatican.va/roman_curia/pontifical_councils/justpeace/documents/rc_pc_justpeace_doc_20060526_compendio-dott-soc_sp.html
Pelta, R. (2004). Diseñar hoy: temas contemporáneos de diseño gráfico. Paidós Ibérica.
Pelta, R. (2007). Diseñar con la gente. Elivasa Temes de Disseny, (24), 27-34. https://raco.cat/index.php/Temes/article/view/76648/451351
Rom, J. (2016). El reto de la responsabilidad del diseño. Gráfica, 4(7), 9-18. https://raco.cat/index.php/Grafica/article/view/304190
Royo, J. (2001). Recuperar el lenguaje. Recuperar la acción. Visual: magazine de diseño, creatividad gráfica y comunicación, 12(89), 71-75.
Thackara, J. (2005). In the bubble. Designing in a Complex World. MIT Press.
Von Busch, O. y Palmås, K. (2016). Social Means Do Not Justify Corruptible Ends: A Realist Perspective of Social Innovation and Design. She Ji: The Journal of Design, Economics, and Innovation, 2(4), 275-287. https://doi.org/10.1016/j.sheji.2017.07.002
Wanderley, F. (2015). Desafíos teóricos y políticos de la economía social y solidaria. Lectura desde América Latina (Primera edición ed.). Plural editores. http://base.socioeco.org/docs/desafios_teoricos_y_politicos_ess_en_al.pdf